90-jarig jubileum GC

Opening vernieuwd logistiek centrum in Leuven

gc foto 90 jaar
6 juli 2011 - De geschiedenis van GC Corporation zou als volgt kunnen worden samengevat: "Werk voor de toekomst – in dienst van het milieu en de gezondheid wereldwijd". In 1921 legden drie jonge Japanse scheikundigen de basis voor het huidige, internationale, en voortdurend groeiende tandheelkundige bedrijf. De naam GC is 90 jaar lang synoniem geweest voor tandheelkundige, medische en technische producten die niet alleen de kwaliteitsnormen wereldwijd overtroffen, maar tevens het milieu en dus ieder van ons beschermden. Op 20 maart herdacht het Japanse bedrijf haar 90-jarig bestaan met een viering in Leuven, België (de Europese hoofdvestiging van GC Europe); tegelijkertijd werd het nieuwe gedeelte van het logistieke centrum van 1900 m² geopend. Ongeveer 100 gasten uit de tandheelkundige wereld, de handel en de pers, en alle Europese GC medewerkers, luidden samen met het Japanse management de volgende tien jaar in, die zullen culmineren in de 100e verjaardag van het bedrijf.

Minuut stilte 

Na een minuut stilte ter nagedachtenis van de slachtoffers van de tsunami in Japan medio maart en de bevestiging dat alle GC medewerkers de ramp hebben overleefd en de productiefaciliteiten niet beschadigd zijn, werd de officiële viering formeel geopend door Makoto Nakao, president en CEO van de GC Corporation. "De kracht van ons bedrijf ligt in de traditionele Semui-leer en Nakama-filosofie. Deze vormen dagelijks de filosofische basis van onze 2400 medewerkers en houden in dat wij bij alles wat we doen aan de kant staan van de mensen met wie we op dat moment werken en dat is in deze roerige tijden erg belangrijk."

CEO Nakao: "90 jaar vooruitgang met uw steun"

Als bedrijf dat kwaliteits- en klantgericht is, heeft GC direct de noodzakelijke maatregelen genomen om de productie en distributieketen in stand te houden en alle tandheelkundige producten met de gebruikelijke hoge kwaliteit te blijven leveren, vervolgde Nakao. "De hoge normen waaraan onze producten en diensten voldoen, gelden natuurlijk ook in Europa. Door de opslagcapaciteit van het logistieke centrum in Leuven te verdubbelen, legt GC de lat voor logistieke activiteiten in Europa opnieuw hoger." En met betrekking tot het 90-jarig bestaan van het bedrijf, bedankte de kleinzoon van een van de oprichters alle klanten en het personeel van GC "omdat GC zonder de goede contacten met tandartsen, tandtechnici en de dentale groothandel wereldwijd en de persoonlijke inzet van al het personeel het nooit zover zou hebben geschopt. Het motto voor het jubileum van dit jaar is dan ook '90 jaar vooruitgang met uw steun!"

Ambassadeur Yokota: "We hebben sterke bedrijven als GC nodig"

De Japanse ambassadeur in België, Jun Yokota, zag de toekomst optimistisch tegemoet tijdens de viering ter gelegenheid van het 90-jarig bestaan van GC: "Net als de kersenbloesem over enkele dagen in ons land zal verschijnen, zo zeker zijn we dat we Japan opnieuw zullen opbouwen. En juist in deze moeilijke omstandigheden voor ons land hebben we sterke bedrijven als GC nodig." Een dag na de natuurramp richtte de heer Nakao al een werkgroep op die de tandheelkundige handel en industrie in de verwoeste streken van Japan bij de wederopbouw steunt. Yokota: "Ik noem dat inzet en toewijding in de beste betekenis van Semui!"

Lodewijk de Witte, gouverneur van Vlaams-Brabant, en Louis Tobback, burgemeester van Leuven, feliciteerden GC met haar succes in die 90 jaar en haar verbintenis met België – de gestage toename in het aantal medewerkers van GC Europe en de oprichting en de wetenschappelijke steun van de "Toshio Nakao Chair" aan de Katholieke Universiteit van Leuven. Burgemeester Tobback: "We hebben de bereidheid, de inzet en het organisatietalent gezien waarmee GC in dit land optreedt. Ik ben ervan overtuigd dat dit de ideale kwaliteiten zijn voor de wederopbouw in Japan."

EFQM-manager Cachet: "GC weet waar haar klanten staan"

Pierre Cachet, hoofd van de European Foundation for Quality Management (EFQM) in Brussel, was ook in Leuven om het bedrijf te feliciteren. In zijn toespraak verwelkomde hij vooral de persoonlijke toewijding van al het GC-personeel en noemde drie leidende beginselen van GC – systematische klantgerichtheid, innovatie en betrouwbaarheid – 'bijzonder voorbeeldig'. Hij toonde zich voorts verheugd met de nieuwe onderscheiding van GC Europe door EFQM. Voor hem is het bedrijf dat actief lid is geweest van EFQM sinds 2005 en met topscores en 5 sterren aan het eind van 2010 werd onderscheiden met de Excellence Award, een van de achtenswaardigste bedrijven in Europa. Cachet: "GC weet waar haar klanten staan en werkt systematisch om hun tevredenheid te garanderen. Het bedrijf stelt bovendien belang in de motivatie en het kwaliteitsgerichte denken en handelen van iedere medewerker – dit is voorbeeldig en verdient navolging."

Na Pierre Cachet's toespraak werd het nieuwe deel van het logistieke centrum officieel door Makoto Nakao en Henri Lenn, president GC Europe, geopend en kregen de deelnemers aan de festiviteiten een rondleiding door het moderne, twee verdiepingen tellende pakhuis. Het evenement werd met succes afgesloten met een internationaal galadiner in een tent die naast het logistieke centrum was opgericht.

 

 

 

Terug naar home

Share |
Lees meer uit het TTM-archief. Selecteer een categorie.
Kunt u niet vinden wat u zoekt? Gebruik de zoekmachine.
Nummer 177
januari/februari 2024
In dit nummer

 

Verspreiding in februari 2024.

Mis geen nummer, neem nu een abonnement op het Tandtechnisch Magazine. Klik hier voor een speciale internet-aanbieding.

Heeft u nieuws voor het volgende nummer of een interessante casus? Neem dan contact op met de redactie.

Ontvang gratis TTM nieuwsbulletin

Gratis overzicht van het belangrijkste nieuws uit de dentale branche in uw e-mailbox. Vraag nu aan! Afmelden kan altijd door een e-mail te sturen naar info@tandtechnischmagazine.nl